Herunder kan du finde svar på de mest stillede spørgsmål om Netbank. Klik på det ord, du vil vide mere om.
Spørgsmål og svar om Netbank
- Hvordan logger jeg på Netbank første gang?
- Svar: Læs mere om første gang du logger på
- Hvornår kan jeg komme på min Netbank?
- Svar:
Du kan komme på Netbank døgnet rundt, alle ugens dage, hele året.
- Jeg har glemt mit kodeord - hvad gør jeg?
- Svar:
Kan du ikke huske dit personlige kodeord, skal du kontakte din filial og få dem til at bestille en ny pinkode til dig. Når du har fået pinkoden, skal du klikke på knappen Ny bruger eller ny pinkode i skærmbilledet, hvor du normalt logger på.
- Kan jeg bruge Netbank fra min Mac?
- Svar:
Ja, du kan bruge Netbank med Mac - tjek din opsætning for at se, om din Mac kan køre Netbank. Her vil du også få forslag til, hvad du kan gøre, hvis der er problemer.
- Hvordan tilmelder jeg mig e-hverdag?
- Svar:
Log på Netbank
Klik på menupunktet Spar papir & penge
Klik på menupunktet e-hverdag
Tryk på knappen Tilmeld
Læs betingelserne og tryk på knappen Accepter
Indtast personligt kodeord og tryk på knappen "Send"
Du er nu tilmeldt e-hverdag.
- Hvordan betaler jeg et giro-/indbetalingskort i Netbank?
- Svar:
Du har fx modtaget en regning på 500 kr. fra din tandlæge.
- Start med at klikke på Betal regning i menuen under Betalinger & overførsler.
- På giro-/indbetalingskortet skal du først vælge, hvilken kortart giro-/indbetalingskortet har. Koden er på to cifre og står i nederste venstre hjørne på girokortet.
- Herefter vælger du den konto, pengene skal hæves fra.
- Udfyld feltet Beløbsmodtager. Så kan du se, hvem du har betalt til, når du ser på dit kontoudskrift.
- Indtast giro/kreditornummer.
- Indtast beløbet.
- Udfyld, på hvilken dato regningen skal betales.
- Afhængigt af hvilken type giro-/indbetalingskort der betales, skal der muligvis skrives i Meddelelse til beløbsmodtager, eller du skal angive den lange talrække, der står nederst på girokortet.
- Nu er alle informationer indtastet, og du klikker på Send.
- Du skal nu bekræfte, at betalingen skal sendes til banken. Det gør du ved at indtaste dit Personlige kodeord.
- Klik igen på Send, og efter et kort øjeblik får du en kvittering for, at banken har modtaget din betaling.
- Hvordan sletter jeg en betaling?
- Svar:
Du har fx indtastet et giro-/indbetalingskort til betaling om 10 dage. Du finder ud af, at du alligevel ikke vil betale, og vil derfor slette betalingen.
- Vælg Betalinger & overførsler og markér den betaling, du ønsker at slette.
- Nedenfor listen vælger du knappen "Slet". Er det en betaling med flere forfald, skal du så vælge om det er den næste eller alle betalinger du .
- Du skal nu bekræfte, at betalingen skal slettes. Det gør du ved at indtaste dit Personlige kodeord.
- Efter accept af Bekræft-vinduet skal betalingen være væk fra Betalingsoversigten. Hvis ikke den er det, skal du kontakte din filial.
Skal du slette, afvise eller afmelde alle betalinger, der er tilmeldt til Betalingsservice, er det den samme måde. Husk at afvise en BS-betaling senest den 6. i betalingsmåneden.
De betalinger, som er oprettet i din filial, fx afdrag på lån, kan du ikke slette via Netbank. Disse betalinger vil være "nedtonet" i betalingsoversigten. Kontakt evt. din filial for at få hjælp.
- Hvad gør jeg, hvis jeg bliver afbrudt midt i en betaling/overførsel?
- Svar:
Når du igen logger på Netbank, er det vigtigt at du kontrollerer, om betalingen/overførslen er gennemført. Se på Kontobevægelser eller Betalingsoversigten, om betalingen er gennemført/registreret.
Har du problemer, er du velkommen til at kontakte os på telefon 70 33 33 33
- Hvorfor kan jeg ikke overføre penge til alle mine konti?
- Svar:
På enkelte konti og lån er der særlige regler for ind- og udbetaling. Hvilke regler der gælder for den enkelte konto, kan du se på fanebladet Kontooplysninger på kontoen.
Er du i tvivl om, hvilke konti du kan hæve eller sætte ind på i Netbank, eller mangler du en af de konti, som du normalt bruger, så kontakt din filial.
- Kan jeg gemme mine kontobevægelser som en fil og bruge den i Excel?
- Svar:
Dine kontobevægelser og saldi kan gemmes ved at trykke på Gem kontobevægelser under fanen med Kontobevægelser. Herefter er det muligt at åbne filen i Excel.
- Kan der etableres fuldmagter til Netbank Privat?
- Svar:
Ja til både foreninger og privatpersoner
- Hvordan gør jeg hvis jeg ønsker fuldmagter tilknyttet min Netbank Privat?
- Svar:
- Du går ind på nordea.dk/nmbp og udskriver fuldmagtsblanketten. Efter udfyldelse sendes den til din afdeling, som vil sørge for oprettelsen.
- Udstedes fuldmagten af en forening, skal relevante referater og vedtægter medsendes.
- Hvad koster det at få etableret fuldmagter til Netbank Privat?
- Svar:
Nedenfor en tabel over priser for etablering af fuldmagter til Netbank Privat:
- Hvordan logger jeg på Netbank første gang?
- Svar: Læs mere om første gang du logger på
- Jeg har glemt mit kodeord - hvad gør jeg?
- Svar:
Kan du ikke huske dit personlige kodeord, skal du kontakte din filial og få dem til at bestille en ny pinkode til dig. Når du har fået pinkoden, skal du klikke på knappen Ny bruger eller ny pinkode i skærmbilledet, hvor du normalt logger på.
- Hvordan logger jeg på Netbank første gang?
- Svar: Læs mere om første gang du logger på
- Jeg har glemt mit kodeord - hvad gør jeg?
- Svar:
Kan du ikke huske dit personlige kodeord, skal du kontakte din filial og få dem til at bestille en ny pinkode til dig. Når du har fået pinkoden, skal du klikke på knappen Ny bruger eller ny pinkode i skærmbilledet, hvor du normalt logger på.
- Jeg har glemt mit kodeord - hvad gør jeg?
- Svar:
Kan du ikke huske dit personlige kodeord, skal du kontakte din filial og få dem til at bestille en ny pinkode til dig. Når du har fået pinkoden, skal du klikke på knappen Ny bruger eller ny pinkode i skærmbilledet, hvor du normalt logger på.
- Hvordan tilmelder jeg mig e-hverdag?
- Svar:
Log på Netbank
Klik på menupunktet Spar papir & penge
Klik på menupunktet e-hverdag
Tryk på knappen Tilmeld
Læs betingelserne og tryk på knappen Accepter
Indtast personligt kodeord og tryk på knappen "Send"
Du er nu tilmeldt e-hverdag.
- Hvordan betaler jeg et giro-/indbetalingskort i Netbank?
- Svar:
Du har fx modtaget en regning på 500 kr. fra din tandlæge.
- Start med at klikke på Betal regning i menuen under Betalinger & overførsler.
- På giro-/indbetalingskortet skal du først vælge, hvilken kortart giro-/indbetalingskortet har. Koden er på to cifre og står i nederste venstre hjørne på girokortet.
- Herefter vælger du den konto, pengene skal hæves fra.
- Udfyld feltet Beløbsmodtager. Så kan du se, hvem du har betalt til, når du ser på dit kontoudskrift.
- Indtast giro/kreditornummer.
- Indtast beløbet.
- Udfyld, på hvilken dato regningen skal betales.
- Afhængigt af hvilken type giro-/indbetalingskort der betales, skal der muligvis skrives i Meddelelse til beløbsmodtager, eller du skal angive den lange talrække, der står nederst på girokortet.
- Nu er alle informationer indtastet, og du klikker på Send.
- Du skal nu bekræfte, at betalingen skal sendes til banken. Det gør du ved at indtaste dit Personlige kodeord.
- Klik igen på Send, og efter et kort øjeblik får du en kvittering for, at banken har modtaget din betaling.
- Hvordan sletter jeg en betaling?
- Svar:
Du har fx indtastet et giro-/indbetalingskort til betaling om 10 dage. Du finder ud af, at du alligevel ikke vil betale, og vil derfor slette betalingen.
- Vælg Betalinger & overførsler og markér den betaling, du ønsker at slette.
- Nedenfor listen vælger du knappen "Slet". Er det en betaling med flere forfald, skal du så vælge om det er den næste eller alle betalinger du .
- Du skal nu bekræfte, at betalingen skal slettes. Det gør du ved at indtaste dit Personlige kodeord.
- Efter accept af Bekræft-vinduet skal betalingen være væk fra Betalingsoversigten. Hvis ikke den er det, skal du kontakte din filial.
Skal du slette, afvise eller afmelde alle betalinger, der er tilmeldt til Betalingsservice, er det den samme måde. Husk at afvise en BS-betaling senest den 6. i betalingsmåneden.
De betalinger, som er oprettet i din filial, fx afdrag på lån, kan du ikke slette via Netbank. Disse betalinger vil være "nedtonet" i betalingsoversigten. Kontakt evt. din filial for at få hjælp.
- Hvad gør jeg, hvis jeg bliver afbrudt midt i en betaling/overførsel?
- Svar:
Når du igen logger på Netbank, er det vigtigt at du kontrollerer, om betalingen/overførslen er gennemført. Se på Kontobevægelser eller Betalingsoversigten, om betalingen er gennemført/registreret.
Har du problemer, er du velkommen til at kontakte os på telefon 70 33 33 33
- Hvad gør jeg, hvis jeg bliver afbrudt midt i en betaling/overførsel?
- Svar:
Når du igen logger på Netbank, er det vigtigt at du kontrollerer, om betalingen/overførslen er gennemført. Se på Kontobevægelser eller Betalingsoversigten, om betalingen er gennemført/registreret.
Har du problemer, er du velkommen til at kontakte os på telefon 70 33 33 33
- Hvorfor kan jeg ikke overføre penge til alle mine konti?
- Svar:
På enkelte konti og lån er der særlige regler for ind- og udbetaling. Hvilke regler der gælder for den enkelte konto, kan du se på fanebladet Kontooplysninger på kontoen.
Er du i tvivl om, hvilke konti du kan hæve eller sætte ind på i Netbank, eller mangler du en af de konti, som du normalt bruger, så kontakt din filial.
- Fandt du ikke svar?
- Hjælp til Netbank
70 33 33 33
- Kontakt os
Se alle dine muligheder for at komme i kontakt med os.