Fandt du ikke svar
på dit spørgsmål ?
Du kan chatte eller ringe til os på 70 33 33 33
Et lånebevis er en forhåndsgodkendelse på, hvor mange penge du kan købe bolig eller bil for. Med lånebeviset i hånden kan du med andre ord indgå en aftale om at købe en bolig eller en bil.
Når du skal bruge et lånebevis, vurderer Nordea din økonomi og rådgiver dig om dine muligheder. For at vurdere din økonomi, skal banken have et beslutningsgrundlag, (linke til spørgsmål omkring beslutningsgrundlag) og du har i den forbindelse ofte et møde med en rådgiver i telefonen, online eller i en filial.
Er du interesseret i at få et lånebevis, er du velkommen til at kontakte os via mail i Netbank, log på chat via din Netbank/Mobilbank eller ring til os på 70 33 33 33.
Er du allerede kunde i Nordea, kan du søge om et billån i din netbank.
Er du ikke kunde i Nordea, kan du søge via Nordeas hjemmeside
Sådan gør du:
Du kan også kontakte os via chat eller på telefon 70 33 33 33.
Ja. På Nordeas hjemmeside har du mulighed for at se, hvad det koster at låne til en brugt bil ved hjælp af vores Billån-beregnerÅbner i nyt vindue.
Vil du søge om et lånevis til bil eller lån til bil:
Du kan danne dig et overblik på Nordeas hjemmeside ved at bruge guiden ”Hvor meget kan jeg købe bolig for?”.
Vil du høre til dine låne muligheder for lån til andelsbolig, kan du skrive til os via denne formular – du hører fra os i løbet af to hverdage.
Hvis du vil have en ide om, hvor meget du kan købe andelsbolig for, kan du benytte Nordeas andelsboliglån-beregner.
Ligesom andre låneformål som bil og bolig, kan du også søge om lån til depositum eller indskud til en lejebolig. Du kan kontakte os og søge om lån på flere måder:
Du kan søge om flere forskellige typer af kredit eller lån:
En kassekredit er en fleksibel låneform, hvor du får et aftalt beløb, som du kan hæve op til. Tilbagebetalingen er fleksibel, og der trækkes ikke penge fast som til et almindeligt lån.
Et bevilget/midlertidigt overtræk er en aftalt grænse for, hvor meget du kan hæve/gå i minus udover din saldo i en kortvarig periode – maksimalt i 3 måneder.
Et lån er fx et billån eller boliglån, og et forbrugslån er et lån som ikke er øremærket til et specifik formål, og kan f.eks. være til indskud i lejelejlighed, møbler og hvidvare, brugt bil, rejse osv.
Er låneformålene i Netbanken (Kassekredit, Midlertidigt overtræk, Billån eller Boliglån) ikke dækkende for dit behov, kan du sende en mail via netbanken under fanen ”Mail”. Vælg ”Ny mail” og skriv hvor meget og til hvad, du ønsker at låne. Det kunne f.eks. være et forbrugslån, du gerne vil søge om.
Sådan søger du om lån i netbanken:
Du kan også kontakte os via chat eller på telefon 70 33 33 33.
Nej, du kan ikke selv overføre penge til dit forbrugslån, det skal vi hjælpe dig med. Du kan kontakte os på flere måder:
Sådan ser du, hvor meget du skylder (restgæld) via Netbank:
Har du brug for at vide, præcis hvad du skylder, inklusive de renter som endnu ikke er tilskrevet lånet, kan du sende en mail eller chatte med os via Netbank eller Mobilbank. Du kan også ringe på 70 33 33 33.
Har du brug for at springe en eller flere betalinger over, kan du sende en mail i din netbank, logge på chat via netbank og mobilbank eller ringe til 70 33 33 33.
Ja, du har flere muligheder, hvis du vil indbetale ekstra på dit lån:
Hvis du vil sætte ydelsen på dit lån op, kan du kontakte os via mail i netbank, chat eller på 70 33 33 33 og fortælle os, hvor meget du vil sætte ydelsen op til.
Vil du have ydelsen sat ned, skal du også kontakte os, så vi kan få en snak med dig og vurdere den konkrete situation.
Du kan indfri dit lån på flere måder:
Pantsætning betyder, at du har noget af værdi, som du stiller til sikkerhed for dit lån, i tilfælde af at du ikke kan betale det tilbage. Låner du penge til f.eks. fast ejendom, bil eller båd, tager Nordea som udgangspunkt pant i ejendommen, bilen eller båden som sikkerhed for lånet.
eSKAT er en måde at give oplysninger til banken, som ellers findes på din Årsopgørelse fra Skat og dine lønsedler.
Det fungerer ved, at du får et link i din Netbank, hvor du med dit NemID godkender, at banken må få dine oplysninger.
Beslutningsgrundlag kalder vi i Nordea de samlede oplysninger om din økonomi. Du skal typisk indlevere de oplysninger, hvis du søger om lån eller vil lave ændringer i et nuværende lån. Beslutningsgrundlaget består som oftest af:
eller
Nogle gange består beslutningsgrundlaget af mere eller mindre information, men det vil du altid få at vide, inden du skal indlevere oplysningerne.
Vi bruger beslutningsgrundlaget til at sikre os, at din økonomi kan hænge sammen, og for at finde frem til hvad ydelsen/afdraget på lånet skal være.
Renten og andre omkostninger på dit lån eller kredit afhænger af dit samlede engagement i Nordea og følger bankens fordelsprogram.
Du kan se priser for Basis, Fordel og Fordel+ kunder herÅbner i nyt vindue
Du kan se priser for Check-in kunder herÅbner i nyt vindue
Sådan gør du via Netbank:
ÅOP betyder Årlig Omkostning i Procent. ÅOP giver dig mulighed for at sammenligne lånetilbud fra forskellige udbydere af lån. Ved at sammenligne ÅOP, kan du finde det billigste lån.
Grønjordsvej 10, 2300 København S
Swift-adresse: NDEADKKK
CVR nr.: 25992180
CD-Ident 02000
Nordea FinansÅbner i nyt vindue
Nordea InvestÅbner i nyt vindue
Nordea KreditÅbner i nyt vindue
© 2024 Nordea