Fandt du ikke svar
på dit spørgsmål ?
Du kan chatte eller ringe til os på 70 33 33 33
Du kan lave en betaling på tre forskellige måder; Konto til Kontooverførsel, BS-betaling og betaling af et girokort.
Girokort/Indbetalingskort er oftest en enkelt betaling, som fx når du har været til tandlæge.
Du kan lave overførsler i Netbank og Mobilbank.
Sådan gør du i Netbank:
Sådan gør du i Mobilbank:
Nogle konti kan du ikke overføre fra. Det kan fx skyldes, at der er et gebyr for at overføre, eller at kontoen er spærret for overførsler.
Det drejer sig om følgende konti:
Kontakt Nordea 24/7 på 70 33 33 33 for at få hjælp til overførslen.
I din netbank kan du læse, hvilke vilkår der gælder for dine konti.
Sådan gør du:
Nej, det kan du ikke selv gøre, da det er en spærret konto. Nordea 24/7 kan hjælpe dig med, at overføre til lånet. Du kan skrive en mail i din netbank eller kontakte os via chatten eller på 70 33 33 33.
Du kan slette eller rette i en overførsel i Netbank.
Sådan gør du i Netbank:
Sådan gør du i Mobilbank:
Det er ikke muligt at ændre i overførslen i Mobilbank. Der kan du kun slette den.
Hvis du bliver afbrudt undervejs, bør du kontrollere, om betalingen er oprettet/gennemført.
Sådan gør du:
• Log på NetbankÅbner i nyt vindue/Mobilbank
• Klik på ’Betalingsoversigten’/’Kommende Betalinger’
Hvis betalingen ikke står under ’Kommende Betalinger’, skal du lave den igen.
En Straksoverførsel overføres med det samme og er på modtagerens konto inden for få sekunder.
Sådan gør du i Netbank:
Sådan gør du i Mobilbank:
Med en standardoverførsel er pengene på modtagerens konto samme dag, hvis overførslen er lavet inden kl. 12. Hvis det er efter kl. 12, er det dagen efter. Hvis overførslen er lavet fredag efter kl.12, er pengene først på modtagerkonto den efterfølgende mandag.
En straksoverførsel er på modtagernes konto inden for få sekunder. Straksoverførslen kan laves døgnet rundet, hele året.
Netbank - Sådan gør du:
Mobilbank – Sådan gør du:
Du kan også tage et billede af regningen, når du betaler via mobilbank - Sådan gør du:
Godkend med NemID kan være forskelligt i mobilbanken afhængig af, hvilken telefon du har. NemID kan komme enten som det første eller til sidst.
Bemærk produktet udfases pr. 1. december 2018
Et ’Elektronisk Indbetalingskort’, er en regning, der sendes elektronisk til din Netbank i stedet for at blive printet og sendt med posten.
For at modtage regninger elektronisk, skal du tilmelde dig i Netbank.
Sådan gør du:
Tilmelding er nu registreret.
Når der kommer en regning, vil du modtage en SMS med en besked om, at der ligger et Elektronisk Indbetalingskort klar til betaling. Du vil også få en besked, når du logger på netbank. Det kan være en god idé at tjekke Elektronisk Indbetalingskort omkring den første i måneden, så du undgår at springe en betaling over.
Ja, det gør du samme sted, som du tilmeldte dig.
Sådan gør du:
Afmeldingen er nu registreret.
Det er gratis.
Straksoverførsler kan ikke stoppes. Du kan kontakte modtager af overførslen, hvis beløbet, du har overført, skal returneres.
Standardoverførsler til andre banker, kan tilbagekaldes samme dag inden kl. 16:00. Du kan kontakte 24/7 på chat eller tlf. 70 33 33 33 for hjælp til dette.
For standardoverførsler til konti i Nordea gælder det samme som ved straksoverførsler.
Hvis en anden skal overføre fra din konto skal du give vedkommende fuldmagt, til at overføre for dig. For at få oprettet en fuldmagt skal du ringe til Nordea 24/7 på 70 33 33 33.
Nej, det kan du ikke. Kontakt Nordea 24/7 på mail eller chat i netbanken eller på 70 33 33 33 for at få hjælp.
Nej, det kan du ikke. Kontakt Nordea 24/7 via mail eller chat i netbanken eller på 70 33 33 33 for at få hjælp.
Hvis Nordea har oprettet overførslen for dig, er det kun os, der kan slette den igen. Kontakt os for at få hjælp.
Inden du kan overføre penge til udlandet, har du brug for modtagers IBAN og BIC/SWIFT-kode. Skal du sende penge til England, USA eller Tyskland, skal du bruge en ’Bankkode’ i stedet for BIC/SWIFT-kode. Du får oplysningerne af den der skal modtage pengene.
Du kan derefter oprette en betaling til udlandet i Netbank. Første gang du laver den en udenlandsk overførsel, skal du aktivere funktionen i din netbank.
Sådan gør du:
Et IBAN- nummer (International Bank Account Number) er det internationale kontonummer, som udenlandske banker skal bruge for at overføre til din konto. Det er på 18 cifre og starter i Danmark altid med DK – du kan læse mere om IBAN her.
Du finder dit IBAN-nummer under ’Kontooplysninger’ i Netbank og i Mobilbank på den konto, du ønsker, pengene skal gå ind på.
Sådan gør du i Netbank:
Sådan gør du i Mobilbank:
BIC betyder ’Bank Identifier Code’ og er ligesom SWIFT-kode en international standard, som identificerer en bank. Nordeas BIC/SWIFT-kode er NDEADKKK, og den skal du oplyse, hvis du skal modtage penge fra udlandet.
Bankkode er en form for ’registreringsnummer’ og benyttes ikke ved udenlandske overførsler inden for EU/EØS lande, når BIC/SWIFT-kode og IBAN-nr. benyttes. Bankkoden får du oplyst af modtageren af overførslen.
Udenlandske overførsler til USA, Australien, Canada, Sydafrika eller Hong Kong kræver bankkode udover BIC/SWIFT-kode og konto-nr.
Så længe overførslen står som klar, og senest dagen før betalingsdatoen, kan du selv slette den.
Hvis betalingen er gennemført, kan du ikke slette den. Kontakt Nordea for at tilbagekalde overførslen. For tilbagekaldelse af en udenlandsk betaling er gebyret 350kr. + evt. udenlandske omkostninger.
Overførslen bliver udført på betalingsdatoen til Nordeas handelsnoteringskurs. Se kurserne her. Du kan også se dem via link i netbanken i forbindelse med, at du laver overførslen.
EU Payment er en udenlandsk overførsel. Den sendes inden for EU, samt Norge, Island, og Lichtenstein, og valutaen skal være euro, EUR. Den skal oprettes som en standardoverførsel. Overførslen skal indeholde modtagerbankens IBAN nr., B.I.C, og omkostninger skal være valgt til deling mellem afsender og modtager.
Når du har lavet en udenlandsk overførsel, der indeholder IBAN-nummer, B.I.C. EUR som valuta og delt omkostning, bliver overførslen automatisk en EU-Payment.
Sådan gør du:
En EU Payment er typisk billigere. En udenlandsk standardoverførsel bliver automatisk til en EU Payment, hvis overførslen indeholder IBAN-nummer, B.I.C. EUR som valuta, og delte omkostninger.
Gebyret for at overføre til udlandet afhænger af, om du laver overførslen i Netbank eller i en afdeling. Det er billigst i netbanken, og du finder de gældende priser i dokumentet på denne side.
Du kan altid chatte med os i netbanken eller ringe på 70 33 33 33, hvis du har spørgsmål til udfyldelsen.
Du kan tilmelde en BS-Betaling på to måder. Enten ved betaling af girokort/Indbetalingskort. Eller direkte tilmelding.
Sådan gør du, ved betaling af girokort/indbetalingskort:
• Log på NetbankÅbner i nyt vindue
• Klik på den konto, girokort/indbetalingskort skal betales fra
• Klik på ’Betalingsoversigt’
• Klik på ’Betal regninger’ i ’Betaling og Overførsler’ i venstre side
• Udfyldt felterne og tryk ’Tilmeld Betalingsservice’
• Klik på Send
• Godkend med Adgangskoden
• Girokort/Indbetalingskort er nu tilmeldt fra næste måned.
Sådan gør du ved direkte tilmelding:
• Log på NetbankÅbner i nyt vindue
• Klik på ’Betaling og Overførsel’
• Klik på ’Tilmeld Betalingsservice’
• Udfyldt felterne og tryk ’Send’
• Godkend med Adgangskoden
• Betalingen er nu tilmeldt, fra næste måned.
Du kan slette en BS-betaling i netbank, senest 4 bankdage før betalingen sker. Du kan vælge, om betalingen skal afvises en enkelt gang eller permanent.
Nordea kan afvise BS-betalingen til og med den 7. kl.16 i måneden, også selvom den er blevet betalt. Pengene kommer retur, 2 bankdage efter betalingen er gennemført.
Hvis du har en BS-betaling, der skal betales efter d. 7. i måneden (fx d. 27) og skal afvises, skal det gøres inden d.7. i samme måned. Ellers skal BS-betalingen helt afmeldes, for at den ikke bliver betalt.
Sådan gør du:
Du kan også afvise en betaling på Mobilbank.
Sådan gør du:
Du kan ikke selv ændre kontonummeret i ’BS-betalingen’. Det kan Nordea. Kontakt Nordea via chat i netbanken eller på 70 33 33 33 for at få hjælp til at rette det.
Nej, det er firmaet, der sender opkrævning til dig, der bestemmer beløbet. Hvis det ikke stemmer, med hvad I aftalte, kan du afvise betalingen. Det gør du ved at slette den.
Du finder BS-oversigten i Netbank/Mobilbank. Enten på kontoen og Betalingsoversigten (husk at ændre Periode til den måned, du søger), eller under Arkiv.
Du kan finde BS-oversigter 18 måneder tilbage.
Sådan gør du:
Nu kan du se dine betalinger. Ellers kan du også se den samlede BS-oversigt, sådan gør du:
Det kan skyldes, at du skal nulstille din internetopsætning (Google Chrome, Internet Firefox, Safari osv.). Cookies og historikdata kan nogle gange få Nordeas sikkerhedssystem til at vise en blank side, fordi den af sikkerhedsmæssige årsager afviser at åbne PDF-filen. Nulstil og log på Netbank igen.
Sådan gør du:
Hvis du går i Arkiv og finder BS-oversigter her, kan du gå to år tilbage. Alternativt, download BS-appenÅbner i nyt vindue til mobilen. Her kan du gå fem år tilbage.
Ellers skal du kontakte Nordea og bestille den. Det koster et gebyr på 30 kr.
Grønjordsvej 10, 2300 København S
Swift-adresse: NDEADKKK
CVR nr.: 25992180
CD-Ident 02000
Nordea FinansÅbner i nyt vindue
Nordea InvestÅbner i nyt vindue
Nordea KreditÅbner i nyt vindue
© 2024 Nordea