Mobilbank - vores app med din økonomi i lommeformat

Nordea Mobilbank appOplev hvordan det med Mobilbank-appen i lommen bliver nemmere at håndtere og få overblik over din daglige økonomi. Når som helst og hvor som helst via din smartphone. 

Og så er det gratis. Prøv selv!

Læs mere, og se video, om fordele og funktioner i vores Mobilbank-app i nedenstående faner. Download appen i App Store eller på Google Play via de orange knapper som du både finder ovenfor, samt længere nede på siden. 

Dine fordele Kom i gang Vilkår for brug Dine fordele

Dine fordele ved Mobilbanken

  • Overføre penge mellem egne konti, nemt og hurtigt, med drag n' drop (se video nedenfor)
  • Scanne regninger til betaling ved brug af telefonens kamera 
  • Se låneoplysninger
  • Chatte med Nordea 24/7 
  • Direkte adgang til Nordea Investor
  • Logge ind med fingeraftryk 
  • Ryst din telefon for at logge ud

Se video om Mobilbank:

Kom i gang

Kom i gang med Mobilbanken

Kom i gang med Mobilbanken med få enkle trin. Den er sikker og nem at bruge, og vi håber, at du kommer til at synes om den. Du skal blot følge de 3 trin herunder - så er du klar. Ring til os, hvis du støder på problemer. Vi er altid klar til at hjælpe dig.

Sådan henter du appen:

Mobilguide

  1. Søg efter Nordea Mobilbank - Danmark i App StoreÅbner i nyt vindue (iPhone/iPad) eller Google PlayÅbner i nyt vindue (Android)
  2. Hent appen 
  3. Åben Mobilbank-appen og log ind med dit fingeraftryk eller NemID.

Brug for hjælp?
Chat med Kundeservice 24/7Åbner i nyt vindue eller ring til os på 70 33 33 33Åbner i nyt vindue.

For at bruge Mobilbank skal du være fyldt 15 år og have en onlineaftale til Nordeas netbank.

Vilkår for brug

For at bruge Mobilbank skal du:

  • være fyldt 15 år
  • have en onlineaftale til Nordeas netbank
  • have aktiveret NemID
  • have en Smartphone eller Tablet, som du kan downloade apps til.

Mobilbanken giver dig mulighed for at udføre en række bankforretninger. Disse bankforretninger er omfattet af Nordeas vilkår for Netbank. For information om Nordeas behandling af personoplysninger i forbindelse med bankforretningerne henvises til de Generelle vilkår for privatkunder

Vilkår for TouchIDÅbner i nyt vindue

For at logge på din Mobilbank skal du bruge følgende:

  • En aktiv Netbank
  • Dit NemID
Når du overfører til dig selv skal du ikke bruge NemID. Det er kun hvis du vil betale til andre, at du skal bruge en nøgle fra dit NemID kort.

Husk altid at logge ud når du er færdig

Regler for sikkerhed 

  • Pas godt på dit NemID
  • Spær dit nøglekort, hvis du mister det, eller det kan være blevet kopieret
  • Fjern dit mobilnummer i den almindelige Netbank, hvis du mister din mobiltelefon

Anvendelse af data

Appen videregiver ikke personoplysninger til tredjemand. Alle oplysninger, der anvendes til at udføre bankforretninger, slettes i appen, når sessionen afsluttes.

Spærring

Ønsker du at spærre dit NemID-nummer, dit nøglekort eller din Netbank, så gør et af følgende:

  • Ring til Hotline på 70 33 60 60
  • Ring til Spærreservice på 33 33 22 49
  • Kontakt din filial

Du kan bruge Mobilbank mere effektivt ved at give appen adgang til en række forskellige funktioner på din mobiltelefon eller tablet.

  • På  iOS enheder skal du give adgang når de enkelte funktioner tages i brug.
  • På Android enheder skal du give adgang i forbindelse med at du henter appen.

Når du bruger appen giver du således Nordea adgang til at behandle visse personoplysninger i appen. Herudover skal appen have adgang til en række funktioner på din telefon eller tablet som vist nedenfor.

Billeder

Du kan gøre Mobilbank mere personlig ved at tilføje billeder til dine beløbsmodtagere. Mobilbank skal derfor have adgang til dine billeder. Billederne gemmes kun i appen og ikke hos Nordea.

Kamera

For at gøre det endnu nemmere at betale en regning, kan du bruge kameraet i din Mobiltelefon. Klik på kamera ikonet og scan regningen, så slipper du for at indtaste tallene. Før du kan scanne regningen skal Mobilbank have adgang til at bruge enhedens kamera. 

Opkald

Via Mobilbank har du mulighed for at ringe direkte til Nordea 24/7. Du skal derfor give adgang til at foretage opkald via appen.

For Windows Phone brugere henvises til den ældre Nordea app, som er opdateret og virker til telefoner med Windows Phone OS 7.0 - 8.1. Find appen i Windows Phone StoreÅbner i nyt vindue. Den ældre Nordea app bruger en 6-cifret ”Mobilbankkode”, som du skal oprette i Netbank.

Husk at opdatere til ny version

Vi opdaterer hele tiden vores Mobilbank, så den sikkerhedsmæssigt lever op til de nyeste standarder og regler. Herudover kommer vi med nye features for at gøre Mobilbank bedre.   

For at kunne opdatere til version 2.0.4 af Mobilbank skal din enhed være opdateret til min. Android 4.1 for Android-enheder eller iOS 8 til iPhone- og iPad enheder. 

Da ældre iPhones ikke kan opdateres til mere end iOS 7, betyder det desværre at hvis du har en iPhone 4, eller en ældre model, kan du ikke længere bruge vores Mobilbank app på din telefon. Du vil dog stadig kunne logge på Netbank via din browser på telefonen. 

Du opdaterer din telefon gennem Google Play (til android-enheder) eller i App Store (til iPhone og iPad), hvor du finder den nyeste version 2.0.4 eller via de orange knapper neden-og-ovenfor.