Fandt du ikke svar
på dit spørgsmål ?
Du kan chatte eller ringe til os på 70 33 33 33
Sådan gør du via Mobilbank:
Sådan gør du via Netbank:
Har du ikke Mobilbank eller Netbank, kan du ringe til Nordea 24/7 på 70 33 22 49
Husk at bestille et nyt kort efter spærring
Via Netbank:
Via Mobilbank:
Dit kort er nu spærret, og et nyt kort er på vej til dig, hvis du har valgt at bestille et nyt. Ønsker du kortet som en hastebestilling, skal du ikke bestille via Mobilbanken, men kontakte os på 70 33 33 33
Har du ikke Mobilbank, kan du ringe på 70 33 30 40
Nordea Credit og Nordea Gold kan du også bestille via Netbank
Du kan ringe og spærre dit kort på tlf. 70 33 30 40.
Du kan ikke spærre dit Nordea Black eller Nordea Platinum via netbank eller mobilbank.
Du kan ringe og spærre dit kort på tlf. 70 20 63 09.
Du kan ikke spærre dit First Card via netbank eller mobilbank.
Sådan gør du:
Du kan genbestille koden via mail i netbank, chat eller ved at ringe til Nordea 24/7 på 70 33 33 33
Genbestilling af pinkode koster 45 kr.
Du skal spærre dit kort hurtigst muligt. Det kan du gøre i Netbank eller ringe til Nordea 24/7 på 70 33 60 60.
Du kan ringe til Customer Service på 70 33 70 80 eller Nordea 24/7 på 70 33 60 60. Du kan ikke spærre Nordea Gold i Netbank eller Mobilbank.
Spær dit kort i netbank, i mobilbank eller ring til Nordea 24/7 på 70 33 60 60.
Jo hurtigere du spærrer dit kort, jo mindre er risikoen for, at en anden kan misbruge det.
Du har mulighed for at lave en indsigelse.
Du kan hæve op til 6.000 kr. pr. døgn i alle banker og pengeautomater, der er tilsluttet MasterCard-samarbejdet.
Fysiske butikker må opkræve et beløb, hvis der betales med Nordea Credit eller Nordea Gold. Butikkerne skal gøre opmærksom på det, inden betalingen sker.
Ved køb via internettet, postordre mv. og i udlandet kan forretningen kræve et beløb for serviceydelsen. Beløbet oplyses af forretningen og følger de regler, der gælder i det pågældende land og ved fjernsalg.
Find priser på Nordea Gold her
Se datoer for, hvornår betalinger bliver trukket på denne side. Åbner i nyt vindue
Forbruget bliver trukket på din konto via Betalingsservice en gang om måneden, hver den første.
Du kan bestille et nyt kort via netbank.
Sådan gør du:
Du kan hæve det, der svarer til 2000 kroner i kontanter i døgnet.
Du kan spærre dit kort i Netbanken eller i Mobilbanken.
Sådan gør du via Netbank:
Hvis du ikke har Netbank eller Mobilbank, skal du ringe til os på 70 33 70 80 eller 70 33 60 60.
Spær dit kort i netbank, mobilbank, eller kontakt Nordea 24/7 på telefon 70 33 33 33.
Jo hurtigere du spærrer dit kort, jo mindre er risikoen for, at en anden kan misbruge det.
Se priser her.
Du kan bestille et nyt kort i netbanken.
Ja, du kan betale i de forretninger, der skilter med det.
Du kan hæve kontanter i udenlandske banker og pengeautomater. Du kan hæve, hvad der svarer til 5000 DKK om dagen.
Brug vejviseren hos VisaÅbner i nyt vindue for at se, hvor den nærmeste pengeautomat er på dit rejsemål.
Du kan spærre dit kort i Netbank eller kontakte Nordea 24/7 på 70 33 33 33.
Du kan spærre dit kort i netbank eller mobilbank.
Sådan gør du via Netbank:
Sådan gør du via Mobilbank:
Spær dit kort i netbank/mobilbank eller kontakt Nordea 24/7 på telefon 70 33 33 33.
Jo hurtigere du spærrer dit kort, jo mindre er risikoen for, at en anden kan misbruge det.
Der kan gå op til to uger, inden du modtager kortet på din adresse. Sørg for, at du har navn på din postkasse eller dør, ellers bliver kort og/eller pinkode ikke leveret.
Nej, rejsekortet modtager ikke Nordea Pay som betalingskort.
Se priser her
Du kan ikke selv slette reservationer. Du skal kontakte firmaet, der har reserveret beløb og bede dem om enten at slette reservationen eller sende en mail til din afdeling om, at Nordea må gøre det. Mailen skal indeholde følgende:
Købsforsikringenn dækker køb af hårde hvidevarer og elektronik, betalt med dit Nordea Gold og Nordea Credit og omfatter funktionsfejl i fire år og pludselig skade i 90 dage fra købsdatoen.
På mange punkter vil forsikringerne være ens. I butikkerne vil du være nødt til at betale for en tillægsforsikring (skal der stå købsforsikring).
Med Nordeas købsforsikring er du dækket "året rundt".
Er varen under to år gammel og købt med Nordea Gold eller Nordea Credit, skal du altid først kontakte butikken, hvor du har handlet.
Er varen mere end to år gammel, ringer du til Tryg på tlf. 70 12 99 00.
Den samlede pris skal være over 500 kr., for at forsikringen dækker.
Er du blevet akut syg, dækker forsikringen din billet, hvis den har kostet mere end 500 kr.
Nej, det er arrangøren, der skal dække dit tab.
Forsikringen dækker private rejser og forretningsrejser i hele verden.
Rejser du i bil – læs mere her.
Ja, følgende betingelser skal være opfyldt, læs mere om betingelserne her.
Forsikringen dækker i hele verden, når du rejser uden for dit bopælsland. Rejsen må højst vare 60 sammenhængende dage.
For at forsikringen dækker, skal ét af følgende kriterier være opfyldt:
Rejser du i bil? Læs mere her
Ja, forsikringen kan forlænges med op til 18 måneder ved at betale et tillæg. Det aftales direkte med Tryg på telefon 70 12 99 00.
Når du ringer, skal Tryg bruge:
Nej, bagagen er ikke dækket ved tyveri.
Hvis du har en indboforsikring, dækker den typisk tyveri af bagage.
Forsikringen dækker ejeren af et gyldigt Nordea Gold hovedkort og de medrejsende.
Medrejsende kan være:
Det er ikke nødvendigt at have bopæl i Danmark for at være dækket.
Nej, ejeren af kortet skal være med på hele rejsen.
Har du spørgsmål til rejseforsikringen, kan du kontakte Tryg på telefon 70 12 99 00.
En løsning til dit Visa/dankort eller Nordea Pay, der gør det mere sikkert at handle på nettet.
Du kan læse mere om Verified by Visa her
En løsning til dit kreditkort, der gør det mere sikkert at handle på nettet. Læs mere om MasterCard Secure Code
Du tilmelder dig MasterCard Secure Code herÅbner i nyt vindue
Du skal straks spærre dit kort. Det kan du gøre i Netbank eller ved at ringe til Spærreservice på 70 33 70 80.
Hvis der er trukket beløb på din konto for køb, du ikke selv har foretaget, skal du lave en indsigelse på de beløb. Det gør du ved, at udfylde en indsigelsesblanket, printe den ud og sende den til den adresse, der står på blanketten.
Hvis du har brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte Nordea 24/7 via chat i netbank eller på 70 33 33 33.
Vi sidder her hele døgnet, både på chatten og telefonen.
En indsigelse er en indvending eller protest mod noget, du ikke er enig i.
Du kan gøre indsigelse mod et eller flere beløb, som er trukket på dit kort, hvor du ikke selv har brugt kortet.
Læs mere om indsigelser
Hvis du opdager betalinger, som du ikke selv har foretaget eller ikke kan godkende beløbet, kan du gøre en indsigelse på dit kort.
Jo før du kontakter os, jo større er sandsynligheden for, at vi kan hjælpe dig med at få dine penge tilbage. Ifølge Finansrådets vejledning er ”snarest muligt” senest 14 dage efter, at du er blevet – eller burde være blevet – opmærksom på dit krav.
Når vi har modtaget din indsigelse, sender vi dig inden for cirka 14 dage en bekræftelse med et sags ID-nummer.
På Nordeas hjemmeside finder du blanketten du skal bruge, afhængig af hvilket kort du har, og hvilken type indsigelse du gør.
Du kan ringe 70 33 33 33 og få hjælp til at finde den rigtige blanket, og hvis du har spørgsmål til indsigelsen.
Det bliver hele tiden mere almindeligt at surfe på nettet, gå i banken, handle i netbutikker og bruge tid på de sociale medier. Phishing er forsøg på at narre dig, når du er på nettet. Phishing foregår ved, at du franarres personlige oplysninger om dit kort eller netbank ved hjælp af e-mail, telefon, pop-up-
vinduer eller falske hjemmesider. Formålet er at snyde dig til at opgive personlige oplysninger, som kan bruges til netsvindel. It-kriminelle laver også falske sider, hvor du narres til at opgive dine logon-koder.
Modtager du en e-mail, der beder dig om at give oplysninger om din netbank, kort eller konti eller anden personlig og fortrolig information, skal du slette den og under ingen omstændigheder svare.
Nordea vil aldrig sende en mail til din private mailadresse uden aftale med dig først.
En ukendt person ringer og præsenterer sig selv som medarbejder i Nordea og beder dig give oplysninger om dit kort, din PIN-kode, logon til Netbank eller anden fortrolig information. Opkaldet (eller sms) kan også handle om support til en app på din enhed, eller om, at din enhed er angrebet af malware. Personen kan være en it-kriminel, der forsøger at stjæle penge ved hjælp af ulovligt indhentet information.
Har du ikke bedt om support, skal du straks afbryde samtalen uden at give personlige oplysninger. Er du i tvivl, kan du altid afbryde opkaldet og ringe tilbage til firmaets hovednummer og spørge om den support, det yder. Velrenommerede selskaber kontakter dig aldrig via e-mail eller telefon og beder om den type oplysninger.
Phishing-beskeder eksempelvis via Facebook kan leveres som chat eller en app, der ligner en harmløs quiz, undersøgelse eller foræring af et produkt.
It-kriminelle kan oprette nye profiler (identitetstyveri) for at få adgang til personer, du kender, uden du ved det. Mange brugere af Facebook og andre sociale medier tror, at siderne er sikre, og at de kun deler information med deres venner. Men i hænderne på hackere kan meget af den delte information bruges til at oprette falske identiteter.
Hvis du vil vide mere om phishing, kan du her se en kort videoÅbner i nyt vindue, samt råd til hvad du kan gøre for at beskytte dig selv og dine data.
Grønjordsvej 10, 2300 København S
Swift-adresse: NDEADKKK
CVR nr.: 25992180
CD-Ident 02000
Nordea FinansÅbner i nyt vindue
Nordea InvestÅbner i nyt vindue
Nordea KreditÅbner i nyt vindue
© 2024 Nordea